Városközponti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

7623 Pécs, Mezőszél utca 1. * 72/314-012 * varoskozponti@varoskozponti.hu


2012. december 20., csütörtök

Új Pedagógiai Szemle 2012. július, augusztus - tartalom

Alternatív vitarendezés:
  •  A kutatás módszereiről (Györgyi Zoltán)
  • Györgyi Zoltán - Imre Anna: Konfliktusok siákok és tanárok között
  • Sági Matild - Szemerszki Marianna: Hogyan hatnak a tanárok a diákok konfliktusmegoldási beállítódásaira?
  • Ercsei Kálmán - Nikitscher Péter: Tanulók közötti konfliktusok típusai
  • Kállai Gabriella: Iskolai fegyelmezetlenségek - hétköznapi ütközések és megoldások
  • Mártonfi György: Igazgatók az alternatív vitarendezésről, a konfliktuskezelésról
  • Török Balázs: Hírbe hozott iskolák
  • Kurucz Orsolya: Iskolai agresszió és közösségi média
  • Ferenczi Andrea: A konfliktusmegoldás társadalmi eszközei
  • Ferenczi Andrea: A meditáció narratívái
  • Kovács István Vilmos: Alternatív vitarendezés a nemzetközi gyakorlatban
Iskolai gyakorlatok:
  •  Kalmár Margit - Nagy Éva: Resztoratív technikák egy iskola életében
  • Kecskeméti Mária - Csomortáni Zoltán - Petróczi Erzsébet - Polyák Ferenc - Tóth Gyula Ernő: Resztoratív eljárások az osztályban
  • Gyulainé Várszegi Judit: A konfliktuskezelés, konfliktusrendezés tanítása általános iskolában
  • Csernyiné Tóth Éva: Multiplikációs projektek felhasználásának lehetőségei az általános és a középiskolák alternatív vitarendezési programjaiban
  • "Én azt tapasztalom, hogy ott tudják alkalmazni az alternatív vitarendezést, ahol van egy tanári közösség" (Mayer József)
Tanulmányok:
  • Birkásné Pápay Judit: A perifériára sodródottak iskolája
  • Pauwlik Zsuzsa - Margatics Ferenc - Figura Erika - Szatmári Ágnes: Iskolai erőszak: a beavatkozó szemlélő magatartásforma családi szocializációs háttértényezői
  • Szklenárik Péter - Körmendi Attila: Maladaptív sémák állami gondoskodásban élő gyerekeknél
  • Janowszky Sándor - Nagyné Janowszky Krisztina: Meditáció: egy újszerű és és ésszerű konfliktuskezelési eszköz
  •  Torgyik Judit: Hatékony iskola: együttműködő iskola
  • Varga Aranka: "Padtárs vagy kórtárs"

A cikkekről fénymásolat kérhető a Városközponti Iskola dolgozói számára a tagiskolák könyvtárosaitól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.